zaterdag 23 maart 2013

Orginele kalender, gemaakt door Tirza Kruithof

Tirza Kruithof bestelde een paar weken de laatste grote carrousel (ik heb nog een kleinere versie op voorraad). Ze vertelde dat ze er een kalender van ging maken. Ik was natuurlijk hartstikke benieuwd hoe dat er uit ging zien. Tirza heeft voor ons een prachtige werkbeschrijving geschreven en veel foto's gemaakt.

Werkbeschrijving, geschreven door Tirza:

Ik heb gekozen voor papier van Graphic45, maar je kunt natuurlijk elk merk papier gebruiken.
Bij elk vel / elke maand heb ik een kleur papier gekozen, waar ik 3 dubbele kaarten van maak.

En elke maand heeft ook een tabblad gekregen (Die ik alvast in de caroussel heb gedaan, anders is die zo leeg. Zie foto 1:

Van elk vel probeer ik echt alles te gebruiken (ook een beetje een sport) en wat de vellen ook doen is dat je aan de slag moet met wat er is. Ook als een onderwerp je niet aanspreekt houdt dat niet in dat je er niet iets leuks van kan maken. En het resultaat is dan ook nog heel verrassend leuk juist!


Bij elke maand heb ik ook alvast lintjes, extra (scrapbook)papier gezocht en zaken die je er op of bij kan plakken...

Ik heb dit alvast uitgezocht zodat ik makkelijk een deel van het project kan meenemen, maar ook dat ik aan tafel werk met wat er al uitgezocht is, zodat niet dagelijks de hele eetkamertafel ontploft.

Op elk tabblad komt het zelfde stukje papier (op elk vel is dat hetzelfde) en daar schrijf ik het weer op van die maand... leuk om terug te kijken (ene week sneeuw, andere week zacht).
Op elke kaart maak ik ook ruimte om een soort dagboek te schrijven.. ik kijk naar de kaart (vaak is er tekst op de kaart, vanaf het vel) en bedenk iets wat ik wilde schrijven, wat daarbij past... dus journaling en scrapkaarten!

Ben ook nog van plan om enkele kaarten te laten beschrijven door een goede vriendin, mijn zus, mijn ouders oid.... dan wordt de carroussel nog meer een schatkist dan dat die nu al is.


 

Tabblad van januari


Het tabblad van februari











Geen opmerkingen: